Svea Ekonomi

Nu byter vi fakturapartner till Svea Ekonomi



Från och med september 2021 kommer du som kund till Bevakia börja få dina fakturor från Svea Ekonomi istället för Billogram, som är vår nuvarande fakturapartner.

Observera att det kommer vara ett nytt bankgiro du betalar till på din nya faktura och att ditt befintliga autogiro avslutas.

Varför görs detta byte?
Vi vet att livet kräver flexibilitet – därför har vi nu valt att byta till en fakturapartner som erbjuder fler betalningsalternativ och som vi kan integrera bättre med våra tjänster. Exempelvis kan ni betala via post, autogiro, e-post faktura, e-faktura samt se alla fakturor direkt på Bevakias Mina Sidor.

Var hittar jag min faktura framöver?
Efter flytten kommer du få dina fakturor skickade till dig per post, notera att om du har autogiro idag så kommer detta inaktiveras. Du kan efter flytten alltid hitta dina fakturor på 

https://minasidor.bevakia.se/



Jag har halvårs- eller årsfaktura, vad händer nu?
Den period du betalt för löper vidare, nästa gång det är dags för en ny årsfaktura får du denna från Svea Ekonomi via posten. Vill du slippa hålla koll på fakturan, kan du aktivera autogiro, e-faktura eller mailfaktura genom att kontakta kundservice. 

(Autogiro kan du aktivera med bank-id genom att klicka här)



Varför stängs mitt autogiro av?
Tyvärr tillåter inte Billograms system oss att flytta befintliga autogiron till en ny partner - däremot kan du redan nu enkelt kan aktivera autogiro med bank-id, på under 60 sekunder via denna länk

https://autogiro.svea.com/

. Vi kommer även att skicka med en autogiroblankett per post, tillsammans med den första fakturan i september, blanketten returneras kostnadsfritt med förbetalt porto.

Kan jag fortfarande få fakturan via e-post och betala själv?
Det går bra att få faktura via e-post även från Svea Ekonomi, kontakta Bevakias kundservice efter att du fått din första faktura från Svea Ekonomi för att aktivera e-post faktura eller andra betalsätt. Autogiro går bra att aktivera direkt här: 

https://autogiro.svea.com/



Vad behöver jag själv göra?
Ingenting alls, faktiskt! Bytet sker per automatik. Du behöver inte lämna dina uppgifter eller uppdatera din information. Det enda som är viktigt att tänka på är att om du haft autogiro så behöver du registrera om detta, och om du vanligtvis tar emot fakturan via e-post så kommer den nu brevledes istället.

Ingen fakturaavgift i September!
För att underlätta bytet och visa vår tacksamhet för din förståelse, så tillkommer ingen fakturaavgift i September, oavsett om du tidigare haft autogiro eller inte.

Behöver du hjälp eller har du frågor?
Ring eller maila på:

0770 - 339 771

/ kundservice@bevakia.se

Har du frågor om flytten?

Kontakta kundservice