För en tryggare vardag

I takt med samhällets snabba teknikutveckling öppnas många kryphål för bedragare som kan skada din ekonomi med katastrofala påföljder.
Vi larmar direkt om en förändring i dina uppgifter sker
Du kontrollerar händelsen på Mina sidor
Du ringer oss och spärrar ditt personnummer
Vi bevakar din identitet dygnet runt

Beställ ID-Skydd idag

Första sidan kontaktformulär

För nära och kära

Ingår för 5 personer
ID-bevakning Dun & Bradstreet och Creditsafe
Spärrlinje 24/7
Hjälp och råd
Tillgång till kreditrating och inkomstutveckling
Kortspärr och spärrservice
Kostnad för spärr av legitimation
Stöldskyddsdekaler med hittelön

Visa specifikationer

Exempel på register vi bevakar: Dun & Bradsteet, Skatteverket, SPAR, Svensk Adressändring, Kronofogden

Vad funderar du på?

Hur spärrar jag min identitet via er?
Om du har konstaterat att någon brukat din identitet och vill ha assistans så ringer du vår spärrlinje på 0770 – 339 773 som är öppen dygnet runt. Vår personal kommer hjälpa dig att gå igenom vad som ska spärras och hjälper dig att hantera situationen samt utföra spärr på det som behövs.
Hur gör jag för att registrera mina värdehandlingar hos er?
Det enklaste sättet är att logga in på Mina Sidor med hjälp av bank id eller med koden som du fått hemskickad när du beställde tjänsten. Alternativt kontaktar du kundtjänst.
När får jag larm från er?
Vi bevakar ditt personnummer via Dun & Bradstreet vilket är ett av Sveriges största kreditupplysningsföretag och de är störst inom detaljhandel, telekom och snabblån, där bedragarna ofta handlar. När en förändring eller förfrågan sker via dessa aktörer så meddelas du via SMS och/eller E-post.
Vad får jag för hjälp vid en id-kapning?
När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss om att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort det i ditt namn.

Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din kreditstatus.
Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte har registrerat mina värdehandlingar?
Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer din t.ex. kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen.

Hur hjälper ID-Skyddet dig?

Bevakias ID-Skydd Komplett bevakar viktiga register och stora kreditupplysningsföretag, t.ex Dun & Bradstreet, Skatteverket, SPAR, Svensk Adressändring, Kronofogden, tingsrätter och merparten av alla stora mobiloperatörer.

Vid en förändring får du en avisering inom två minuter. Detta ger dig som kund en möjlighet att kunna reagera omedelbart vid ett pågående bedrägeriförsök.

Du får översikt på din kreditrating och inkomstutveckling och får ett meddelande när nya inkomster taxeras eller när en betalnings- anmärkning erhållits/avskrivits. Ta en kreditupplysning på dig själv när du vill, och hur många gånger som helst.

ID-Bevakning
Ett ID-skydd från Bevakia bevakar ditt personnummer hos utvalda kreditupplysningsföretag, vilket innebär att du direkt får ett mail eller sms om någon använder ditt personnummer, detta är ID-skyddets viktigaste funktion. Privata personuppgifter kan utnyttjas på många olika sätt, inte minst inom brottslig verksamhet, ett snabbt agerande är därför avgörande vid en pågående identitetskapning.
Hjälp & Råd
Om du inte känner igen kreditupplysningen kan det vara ett pågående bedrägeri och du bör då ringa vår spärrlinje för att förhindra att kapningen eskalerar. Vi hjälper dig spärra din kreditupplysning, detta försvårar även för nya bedrägerier.

Vi hjälper dig även återställa din kreditstatus, bestrida fakturor hos fordringsägare, kontakta myndigheter och andra instanser som krävs vid ett bedrägeri.

Vår supportlinje finns tillgänglig dygnet runt, året om. Har du blivit utsatt för bedrägeri är det skönt att kunna prata med någon som förstår och få rätt hjälp och råd.
Kortspärr, Spärrservice & Stöldskyddsdekaler
Registrera dina värdehandlingar i ditt eget stöldskyddsregister (Mina Sidor), exempelvis bankomatkort, mobiltelefoner, körkort och pass.

Vid förlorad värdehandling ringer du vår spärrlinje dygnet runt och spärrar en, eller flera handlingar med ett enda samtal. Vi står även för kostnaden av att spärra en legitimation hos kreditupplysningsföretagen med upp till 500 kr.

Skydda dina värdesaker med hjälp av våra stöldskyddsdekaler som du enkelt fäster på t.ex. plånbok, mobiltelefon, laptop, bilnyckel, cykel och resväska. Förlorar du en stöldmärkt värdesak kan ägaren identifieras via ditt unika id på stöldskyddsdekalen och upphittaren får en hittelön av Bevakia, helt enkelt för att öka chanserna till att du återfår dina värdesaker.

Vi hjälper dig i
realtid vid id-kapning och spärrar ditt id.

chevron-leftchevron-rightcheckmark-circle