Loading...
Kundtjänst2020-08-10T11:41:25+00:00

Välkommen till kundtjänst

Vanliga frågor och svar

Du kan alltid trycka på glömt lösenord. Fyll i ert personnummer så får du ett SMS med ett nytt lösenord till den mobil du registrerat hos oss som kontaktnummer.

Du kan antingen mejla oss på kundtjanst@bevakia.se eller skriva fysiskt brev och skicka till följande adress: Bevakia AB Box 1047, 164 21 Kista.

Du kan enklast uppdatera dina adressuppgifter genom att logga in på Mina Sidor med mobilt bank id eller din personliga kod. Skulle det inte fungera kan du kontakta kundtjänst så vi kan uppdatera din adress åt dig.

Logga in på Mina Sidor och välj autogiro eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

1.

Vi matchar regelbundet alla telefonnummer mot NIX-registret. Enligt lag får vi lov att spara ett telefonnummer i två månader innan vi gör nästa matchning. Det betyder att om du har nixat dig precis dagen efter att vi har gjort en matchning mot NIX-registret, kommer ditt nummer att finnas kvar i vårt register i max två månader. Ditt telefonnummer kommer automatiskt att tas bort vid nästa matchning mot NIX. Tänk på att om du har flera nummer så behöver samtliga registreras hos NIX.

2.

Om du via någon av våra samarbetspartners uttryckligen gett ditt medgivande till kontakt kollar vi inte om du är registrerad hos NIX.

Vill du spärra ditt nummer hos oss kan du enkelt ringa in till oss på 0770 – 339 771 eller maila till kundtjanst@Bevakia.se.

I dagsläget kan vi enbart erbjuda månadsbetalning.

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du ingick avtalet med oss. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 0770 – 339 771. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.

Vanliga frågor och svar om ID-Skydd

Om du har konstaterat att någon brukat din identitet och vill ha assistans så ringer du vår spärrlinje på 0770 – 339 771 som är öppen dygnet runt. Vår personal kommer hjälpa dig att gå igenom vad som ska spärras och hjälper dig att hantera situationen samt utföra spärr på det som behövs.

Det enklaste sättet är att logga in på Mina Sidor med hjälp av bank id eller med koden som du fått hemskickad när du beställde tjänsten. Alternativt kontaktar du kundtjänst.

Vi bevakar ditt personnummer via Bisnode vilket är ett av Sveriges största kreditupplysningsföretag och de är störst inom detaljhandel, telekom och snabblån, där bedragarna ofta handlar. När en förändring eller förfrågan sker via dessa aktörer så meddelas du via SMS och/eller E-post.

Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer din t.ex. kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen.

När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss om att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort det i ditt namn.

Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.

Skulle vår avdelning som hjälper dig inte lyckas bestrida och hjälpa dig får du juridiskt stöd i vissa fall enligt allmänna villkor för tjänst.

Kontakta kundtjänst 3-6 månader innan ditt avtal går ut, så skickar vi ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar.

Allmänt

ÖVERLÅTELSEBLANKETT

ÅNGERBLANKETT BEVAKIA

ÅNGERBLANKETT KONSUMENTVERKET

ID- & Bolagsbevakning

ALLMÄNNA VILLKOR ID-SKYDD
ALLMÄNNA VILLKOR ID-SKYDD (Före 2020-07-01)
ALLMÄNNA VILLKOR BOLAGSBEVAKNING

REGISTRERINGSBLANKETT SPÄRRSERVICE

FÖRLÄNG BEDRÄGERISPÄRR

Brandlarm

ALLMÄNNA VILLKOR BRANDLARM
ALLMÄNNA VILLKOR BRANDLARM (Före 2020-07-01)
ALLMÄNNA VILLKOR BRANDLARM FÖRETAG

Kontakta oss

Kundservice – 0770 – 339 771 

Spärrlinje – 0770 – 339 773

Org nr – 559128-5241